תרופות לא רשומות או לא משווקות בישראל (29ג)

  • MBI Pharma כיום מובילה בתחום הייבוא והמכירה של תרופות שאינן רשומות (29ג) בישראל.
  • MBI Pharma היא חלק מחברה בינלאומית עם נגישות למספר רב של מקורות ממדינות שונות בעולם המערבי ובעלת יכולת מוכחת להשיג תרופות שאינן רשומות באופן האיכותי ביותר, במחיר הוגן תוך שמירה על כל כללי נהלי משרד הבריאות הישראלי.
  • MBI Pharma שמה דגש מיוחד על שרשרת אבטחת איכות דרך הספקים בחו”ל, במהלך הייבוא וכלה באחסון ובהפצה בארץ. התרופות המיובאות דרכנו הן ברמת האיכות הטובה ביותר שיש.
  • MBI Pharma יחד עם מחסן התרופות שבעזרתו מאוחסנים ומופצים התרופות עומדים בכל קריטריוני ה GDP   (good distribution practice)   וכאמור בכל דרישות אבטחת האיכות הנדרשות בישראל. נובולוג הוא בית מסחר מוביל בתחומו בעל רישיון ממשרד הבריאות.

מה זה “תרופה לא רשומה או לא משווקת”?

  • תרופה שאינה רשומה בישראל, או בשמה המוכר יותר תרופה 29ג, היא תרופה שאינה רשומה במשרד הבריאות הישראלי אולם כן רשומה באחת ממדינות העולם המערבי הבאות: ארה”ב, קנדה, שווייץ, האיחוד האירופאי, מדינות סקנדינביה, יפן, אוסטרליה, ניו זילנד.
  • התרופות יכולות להיות תרופות חדשות מאד שעדיין לא הספיקו להירשם במשרד הבריאות או שמתעתדות להירשם, תרופות ישנות מאד שרישומן הופסק בגלל סיבות מסחריות, תרופות רשומות שנמצאות בחוסר זמני בישראל,  תרופות וטרינריות שאינן רשומות או תרופות “חמלה” שהוכרו ע”י משרד הבריאות ככאלה הכרחיות לטיפול מציל חיים בישראל אולם אינן רשומות באף מדינה מערבית בעולם.

מדוע רופאים רושמים תרופות שאינן רשומות?

  • בתור רופא – אתה רוצה להעניק למטופל שלך את התרופה הטובה ביותר ו/או המתאימה ביותר למטופל, בין אם תרופה חדשה ומתקדמת ופורצת הדרך ביותר שיש בעולם המערבי, או דווקא תרופה ישנה אולם יעילותה מוכחת ותהיה זו התרופה הטובה ביותר עבור המטופל. כך או כך – התרופות אינן רשומות במשרד הבריאות הישראלי ולכן יש למלא טופס 29ג ולהזמין אותן במסלול 29ג.

איך זה עובד?

  1. הרופא מחליט שהמטופל זקוק לתרופה שאינה רשומה כי זה הטיפול הטוב ביותר עבורו (או מוסד רפואי מחליט עבור קבוצת מטופלים)
  2. הרופא ימלא טופס 29ג פרטני – טופס פרטני בית מרקחת פרטי או טופס פרטני של בית חולים / קופ”ח במידה והטיפול לחולה יחיד, או המוסד ימלא  טופס מוסדי – במידה ויש קבוצת חולים השייכים למוסד רפואי (בית חולים, קופת חולים, קבוצת מרפאות)
  3. הטופס יועבר להמשך טיפול בנובולוג
  4. בקשה לקבלת היתר ייבוא תוגש למשרד הבריאות הישראלי
  5. לאחר קבלת אישור הייבוא, התרופה תיובא לארץ תחת בקרת האיכות הטובה ביותר ותסופק לבית המרקחת או למוסד הרפואי להתחלת או המשך הטיפול בחולה.

טופס פרטני בית מרקחת פרטי : Form 29C – Name patient private pharmacy

טופס פרטני של בית חולים / קופ”ח : Form 29C – Name patient HMO or Hospital

טופס מוסדי  : Form 29C – Group patient Institutional